loading...
test
aypan بازدید : 5 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

 

دوشنبه ، ۱ آبان ۱۳۹۱
 
 
 
 
 
لینک های جدید
 

3 قانون مد برای پاییز امسال

 

اخیرا ً چندین نفر از من پرسیده اند كه آیا این شلوارها خیلی روشن هستند ؟ آیا پس از روز کاری می توانم شلوار جین سفید رنگ بپوشم ؟ این سوالها بر مبنای رسوماتی است كه در همه جا رواج دارد اما خیلی به سرعت اعتبار و تاریخ مصرف خود را از دست می دهد .

در این مطلب به ارائه 3 قانونی می پردازیم كه حالا بی آنكه نگران فشن پلیس (Fasion Police : یك برنامه تلویزیونی آمریكایی است كه از شبكه Entertainment پخش می شود ) باشید می توان شكسته شود .

1 - شما نمی توانید لباسهای جین را با هم بپوشید

به عنوان كودكی متعلق به دهه 1980 نمی توانستم بیشتر از این هیجان زده شوم كه پیراهن های و كت های جین دوباره مد شوند . در حال حاضر با وجود جین های رنگارنگ تركیب و ست كردن رنگهای لباسهای جین با هم بسیار آسان است. به عنوان مثال یك شلوار جین پرتقالی رنگ را با یك كت جین آبی رنگ ست نمود . اگر می خواهید كه جرات بیشتری به خرج دهید می توانید هر دو تكه را از طیف های مختلف آبی انتخاب نمایید .

3 قانون مد برای پاییز امسال

aypan بازدید : 4 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

در زیر به برخی از این رفتارها و چگونگی و چرایی آن ها اشاره می شود.

بهترین زمان برای خوردن

بستگی دارد. اگر لاغر باشید بدن می تواند انرژی خود را تأمین کند و زمان غذا خوردن از اهمیت کمتری برخوردار است اما سه وعده غذایی پایه باید حفظ شود. اگر اضافه وزن دارید یا پیش دیابت هستید وعده های غذایی باید در عین زیاد بودن، کم حجم و بدون کربوهیدرات تصفیه شده باشد.

بهترین زمان برای سفر

اگر از قطارهای سریع استفاده می کنید اواخر صبح بهتر است. اما برای قطارهای سبک و کند، عصر هنگام بهتر است. با این حال بهترین زمان را باید برای «رفتن» در نظر گرفت نه بازگشت تا بدن خود را هماهنگ کند.

بهترین زمان برای خوردن کربوهیدرات

اگر دچار اضافه وزن هستید و از مشکلات کلسترول، تری گلیسیرید و قند خون رنج می برید بهترین زمان برای مصرف کربوهیدرات های ساده «هرگز» است. مگر مقداری اندک پس از ورزش.

اگر لاغر هستید یا بسیار فعال، بهترین زمان، پس از ورزش و همچنین پیش از خواب، است چرا که کربوهیدرات ها کیفیت مناسب تری را برای خواب فراهم می کنند. این مواد مغذی تأثیرات بر شیمی مغز را آرام می کنند. به همین دلیل است که در زمان استرس دوست داریم کربوهیدرات بخوریم.

aypan بازدید : 5 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

رویش این موهای ضخیم روی پوست صورت نانا نتیجه بیماری کمیابی به نام هیرسوتیزم است. این بیماری بر اثر اختلال هورمون ها در بدن زنان به وجود می آید و آنها را دچار پرمویی می کند.

دختری نوجوان با چهره کاملاً پسرانه! +عکس

به گزارش برترین ها در سال 2010 نانا دچار کم خونی شدید شد و مغز استخوان او قادر به تولید سلول های خونی جدید نبود. مادر نانا می گوید " پزشکان می گفتند این بیماری بسیار جدی است و اگر درمان نشود به مرگ نانا می انجامد. به همین دلیل دخترم را در بیمارستان بستری کردیم. " داروهایی که در آن زمان تجویز شد حال او را بهتر کرد. اما رویش این موهای اضافه در واقع یکی از عوارض جانبی داروهای ضد کم خونی بوده است. این موها نه تنها بر چهره او، بلکه بر دست و پایش نیز روییده اند.

نانا که قبلا دختری شاد و سرزنده بود، حالا تبدیل به دختری افسرده شده که خود را در اتاقش حبس می کند و تمام وقتش را با کتاب خواندن پر کرده است.

دختری نوجوان با چهره کاملاً پسرانه! +عکس

دختری نوجوان با چهره کاملاً پسرانه! +عکس

دختری نوجوان با چهره کاملاً پسرانه! +عکس

aypan بازدید : 17 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

بزرگترین شرکت تولید محصولات غذایی درانگلستان به پرداخت جریمه 17 هزار پوندی محکوم شد.

دلیل صدور این رای وجود یک موش پخته شده در نان صبحانه یک خانواده ساکن لندن بود.

استیون فورس 41 ساله در صبح یکی از روزهای ژانویه سال گذشته این موش را در بسته نانی از شرکت مشهور انگلیسی پرمیر فودز دیده بود.دادگاه مربوط به این حادثه چندش آور دیروز درلندن برگزار شدو طی آن شرکت مذکور به پرداخت 16821 پوند جریمه محکوم شد و پذیرفت که در بررسی کیفی محصولاتش دچار اهمال شدیدی شده اس .فورس این بسته نان را به قیمت یک پوند خریداری کرده و برای صبحانه به منزل برده بود و زمانی که میخواست ساندویچ پنیر برای دو قلوهایش متیو و جاناتان و دخترش هانا درست کند متوجه شد که این موجود 4 سانتیمتری در گوشه چند نان جا خوش کرده است.

یک موش کوچک در نان صبحانه!! + عکس

او به دادگاه گفت که ابتدا تصور کرده شاید این مربوط به ضایعات نان باشد اما زمانی که دقیقتر نگاه کرده متوجه شده موش پخته شده ای در کنار نان است و چون فرزندانش در حال خوردن نانهایی بوده اند که قبل از دیدن موش برایشان گرفته بود ، ساکت مانده و با تعجب و سکوت شاهد تمام شدن ساندویچ های آنها بوده است.

             

او به قدری از این موضوع شوکه شده بود که همان روز پس از بردن بچه ها به مدرسه به مرکز بهداشت غذایی رفته و ضمن گرفتن عکس از این موضوع نمونه را به طور کامل به مسئولان این مرکزداده است و در روزهای بعد هم با وکیلش تماس گرفته شکایتی را تسلیم دادگاه کرده است .حال این پدر 41 ساله زمانی بدتر شده بود که مسئولان به او گفتند دم این موش را در نان پیدا نکرده اند واحتمالا توسط یکی از اعضای خانواده او خورده شده است!

 

aypan بازدید : 5 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

زمانی که در خواب به سر می بریم؛ مانند سایر زمان های زندگی، پدیده های عجیب و خاصی وجود دارند که در اینجا به پنج پدیده عجیب که ممکن است در حین خوابیدن شما رخ دهد می پردازیم:

فلج خواب:

بدن های ما در حین خواب با حرکت آهسته چشم یا خواب REM اساسا در حالتی شبیه به فلج قرار دارد (در غیر اینصورت ما شروع به اجرا کردن رویاهای مان می کردیم). اما پنج درصد از جمعیت هستند که به طور گاهگاهی هنگامی که به خواب REM فرو می روند یا از آن بیرون می آیند، دچار این حالت فلجی می شوند. در نتیجه بدن های این افراد در حالیکه هنوز ذهن شان عمدتا هشیار است، فلج می  شود. این وضعیت به خصوص از این لحاظ ناراحت  کننده است که فلج خواب اغلب با "رویاهای بیداری" (waking dreams) همراه است.

رویاهای بیداری:

رویاهای بیداری که اصطلاح علمی برای آنها "توهم های هیپناگوژیک (پیش از خواب) یا هیپنوپومپیک (پس از خواب) است، ممکن است شامل هر چیزی از صدای ضربه زدن شخصی به در یا دیدن هیولایی که به درون تختخواب می خزد؛ باشد. این رویاهای بیداری غریب که ممکن است از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد، می توانند ناشی از کم خوابی باشند (به خصوص اگر فرد زمینه ژنیتکی این عارضه را هم داشته باشد). برخی پژوهشگران اعتقاد دارند که همین  توهم ها منشا داستان های همیشگی درباره جادوگران، اشباح و بیگانه های فضایی هستند.

نشانگان انفجار سر (Exploding head syndrome):

در این نشانگان بر خلاف نامش، سرتان نمی ترکد، بلکه توهم های شنیداری را در حین خواب تجربه می کنید. در این عارضه شخص در حالی بیدار می شود که احساس می کند صدای انفجار چیزی مانند بمب را شنیده است، در محیط اطراف چیزی وجود ندارد که این صدا را ایجاد کند. این احساس کاملا درونی است. علت اصلی این عارضه معلو م نیست، اما نشانگان انفجار سر به احتمال زیاد با استرس بدتر می شود.

خوابگردی؛ خوردن در خواب؛ مقاربت در خواب:

همه این رفتارها تحت رده کلی "پاراسومنیاهای غیر REM قرار می دهند. بیماران بدون لباس در بیرون از خانه راه می روند، غذا می پزند، دوش می گیرند، برای رفتن به سرکار آماده می شوند، و در تمام این اوقات در خواب عمیق باقی می مانند. به گفته کارشناسان این عارضه به علت استرس یا داروها یا علت های ناشناخته دیگر رخ می دهد. در این مورد هم به نظر می رسد زمینه ژنتیکی دخیل باشد.

اختلال رفتاری REM:

افرادی که در حین مرحله REM یا رویابینی حالت فلجی معمول را پیدا نمی کنند، ممکن است در معرض خطر اختلال رفتاری REM باشند. در این عارضه فرد رویاهایش را اجرا می کند، برای مثال ممکن است در حین دیدن رویایی که فردی به آنها حمله می کند، از خود دفاع کنند و گلوی همسرشان را که در کنارشان است، بفشارند. مواردی از ارتکاب به قتل بوسیله افراد در حین خواب گزارش شده است. اختلال رفتاری REM می تواند ناشی از سکته مغزی، تومور یا ناهنجاری ژنتیک باشد.

aypan بازدید : 5 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

واحد مرکزی خبر: دکتر احمد زاده افزود : یکی از کارگران خط تولید کارخانه همبرگر 24 مهر در حین کار با چرخ گوشتی دچار حادثه و انگشت سبّابه وی قطع شد و لای چرخ می ماند.

وی افزود: این کارگر پس از حادثه به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل و تحت مداوا قرار گرفته است.

دکتر احمد زاده افزود : به گفته مسئولان کارخانه ، پس از این اتفاق و به علت پیدانشدن انگشت قطع شده ، تعداد 5 تغار (پاتیل )معادل 130 کیلوگرم همبرگر آماده دور ریخته شد تا از سالم بودن محصول اطمینان حاصل شود .

وی با بیان اینکه این کارخانه دارای 47 کارگر است گفت : مسئول فنی کارخانه در برابر این حادثه مسئول است و به علت اتفاق رخ داده این کارخانه در حال حاضر پلمپ شده است .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قم از فعالیت هزار و 28 واحد عرضه و تولید مواد غذایی در استان قم اشاره کرد و گفت : این کارخانه ها بطور مداوم بازرسی می شوند و کارخانه پردیس نیز از ابتدای امسال تاکنون 5 بار بازرسی شده است.

یادآور می شود یک شهروند قمی پریروز(27 مهر) سه بسته همبرگر خرید اما پس از باز کردن یکی از بسته ها با یک بند انگشت انسان در بین همبرگرها مواجه شد.

 

aypan بازدید : 3 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

 ساحل ناواجیو، یا کشتی شکسته، یک خلیج شنی دور افتاده در جزیرۀ زاکینتوس و از معروف ترین سواحل کشور یونان می باشد. این خلیج بسیار مورد توجه گردشگران است چرا که بعنوان یکی از زیباترین سواحل دنیا شناخته می شود و همچنین محل استقرار بقایای کشتی قاچاقچیان Panagiotis می باشد و به همین علت غالبا "خلیج قاچاقچیان" نیز نامیده می شود.

 

ناواجیو در شمال غربی ساحل جزیرۀ زاکینتوس و در بخش Elation واقع شده است. این ناحیه به علت صخره های آهکی، سواحل شنی سفید و آب صاف و آبی رنگش شناخته می شود و همه ساله هزاران توریست را به خود جذب می کند. نوار ساحلی این جزیره تنها از طریق قایق هایی که از بندر Vromi به سمت جنوب می آیند یا قایق هایی که از بارانداز سنت نیکولاس در Volimes به سوی جنوب شرقی حرکت می کنند، قابل دسترسی می باشد. و معمولا قایق هایی از بندر شهر پایتختی زاکینتو، به همراه کشتی های کروز و تورهای سیاحتی از راه می رسند و در سواحل ناواجیو لنگر می اندازند.
 

چنانچه قصد سفر به این ساحل زیبا و رویای را دارید سعی کنید با قایق کوچکی از بندر سنت نیکولاس یا Vromi به این ناحیه سفر کنید؛ و در فصل های شلوغ (High Season)، بین ساعت 11:30 صبح تا 1:30 بعدازظهر در ساحل نباشید زیرا در این ساعات ساحل مملو از جمعیتی خواهد شد که با کشتی های کروز به این ناحیه می رسند.

aypan بازدید : 3 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

در سراسر زمین، آثاری از تمدن‌های پیشین پراکنده‌اند. برخی با جنگ، برخی بر اثر آتشفشان و سونامی و برخی دیگر، تنها با گذر زمان، به فراموشی سپرده شده‌اند،‌ پر از رمز و رازهایی که هنوز ناشناخته‌اند.
امروزه ساختمان‌های پر زرق و برق و مدرن، ‌بیشترین دل‌مشغولی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. اما در دوران بسیار دور، شهرها و بناهایی بوده‌اند که رازهای زیادی را در دل خود دارند.
نشنال‌جئوگرافیک این مکان‌های باستانی را مکان‌های گمشده نامیده و گزارشی در مورد مجموعه‌ای از آن‌ها منتشر کرده است.

 

 

 

ماریتیما، سواحل مدیترانه

ماریتیمای قیصریه: شاید کانال‌هایی که روزگاری برای آوردن آب شیرین به کار می‌رفته‌اند،‌ حالا مهم‌ترین آثار به جا مانده در مخروبه‌های ماریتیما قیصریه باشند،‌ اما روزگاری، شهری که پادشاه بزرگ دنیای باستان، هرود، روی سواحل مدیترانه بر پا کرده بود، بیش از هر چیز دیگری، یک بندرگاه بسیار مهم بود. کاوش‌های متعدد به سرپرستی روبرت هولفلدر در دهه 1980/1360 نشان داد که این بندر یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بنادر دنیای باستان بود. بورلی گومن، باستان‌شناس و جغرافی‌دان، کشف کرده است که یک سونامی در قرن اول یا دوم بعد از میلاد مسیح،‌ به این شهر حسابی آسیب رسانده و احتمالا از آن به بعد، ‌شهر رو به نابودی رفته است. 

 

aypan بازدید : 5 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

انسان های مدرن امروزی نتیجه میلیون ها سال تغییر و تحول و  پیشرفت هستند، نه تنها تغییر فیزیکی بلکه تغییر و پیشرفت ها در صنعت و تکنولوژی که باعث به وجود آمدن انسان امروزی می شود. البته منظور از تکنولوژی آی پد ۳ و گالکسی اس ۳ سامسونگ نیست، منظور من برترین اختراعات بشری است که از ۱٫۷ میلیون سال پیش آغاز شده است. در زیر به این دستاوردها اشاره می کنم:

- تبر دستی اشولی –  (1،700،000 سال قبل) Acheulean Handaxe

این وسیله از یک تکه سنگ و یا استخوان بوده که به سر یک چوب دستی وصل شده است. از اشولی برای شکار حیوانات و جنگیدن افراد با هم استفاده می شده است. اولین نمونه از این وسیله در کنیا با قدمت ۱,۷۰۰,۰۰۰ سال یافته شده است.

 

 

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 26
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 70
  • بازدید ماه : 59
  • بازدید سال : 488
  • بازدید کلی : 3,525