loading...
test
aypan بازدید : 6 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

برخی از بزرگترین مغزهای بشر باعث به وجود آوردن نظریه ها و تکنولوژی هایی انقلابی شدند از قبیل: لامپ برق، تلفن و گرامافون، ولی همین مغزها خالق بی ارزش ترین وسایلی بودند که حتی به قیمت پشیزی در هیچ فروشگاهی به فروش نرسید.

در ادامه، پنج نظریه ناامیدکننده ای که توسط شاخص ترین مغزهای بشر مطرح شد و به بن بست رسید را خواهید خواند که بیان گر تصدیق این جمله است: این درست است که درخشان ترین مغزهای بشر هم نمی توانستند در هر زمینه ای موفق باشند!

لئوناردو داوینچی: کفش هایی برای پیاده روی در آب
 

 

 

 

مغز عصیانگر این طراح و نقاش باعث به وجود آوردن اختراعاتی دیوانه کننده شد که هیچ وقت به مرحله انجام نرسیدند، حتی زمانی که فناوری و نوآوری عصر حاضر قادر است این گونه اختراعات را بسازد. متاسفانه فناوری کفش های مخصوص پیاده روی در آب هنوز به نقطه الزام برای بشر نرسیده است.

این وسیله در اصل دو چوب مثه دو چوب اسکی است که در انتهای آن دو شکل قطب مانند تعبیه شده اند که مانع از زمین خوردن شخصی که با آنها راه می رود می شود. متاسفانه هیچ گونه دید مهندسی در این وسیله وجود نداشت و حتی فکر داوینچی در رساندن سربازان به کشتی دشمن و منهدم کردن آنها نیز هیچ گونه کاربردی نداشت. تنها کاربرد این وسیله در تعریف کردن آن برای کسی هست و آن شخص از شدت خندیدن در لحظه جان بدهد.

توماس ادیسون: هلیکوپتر


ادیسون اولین کسی نبود که به  فکر ساخت ماشینی برای پرواز افتاد. اما اگر دیوانگی قابل سنجش بود، طرح ادیسون حتما مقام اول را از آن خود می کرد.

طرح وی وسیله ای بود که مشتمل بر چند سری از جعبه کیت های پرواز بود که به صورت عمودی از زمین بلند می شد و در هنگام پرواز به شکل هواپیماهای امروزی در می آمد، می توان گفت این طرح مثل هواپیما و هلیکوپتر است که البته هیچ کدامش موفق نشد.

او هیچ وقت در زمینه عملی کردن طرحش تلاش جدی نکرد حتی یک بار نمونه ای آزمایشی از این طرح ساخت که قادر به بلند شدن از زمین نبود. آنگاه ادیسون به فکر آن روز افتاد که ایده لامپ برق به مغز خطور کرده بود و از آن به بعد در پی ساخت این وسیله شتافت.
 

الکساندر گراهام بل: گوسفندی با شش پستان


 

 

پدر تلفن حجم زیادی از زمان خود را به مطالعه گوسفندان اختصاص می داد، همیشه به این فکر بود که از این همه صرف زمان وسیله و موجودی واقعا دارای بهره وری بیشتر خلق کند و البته خلاف حرف خودش تمام صرف این زمان کاملا بیهوده بود.

گراهام بل عمرش را صرف خلق گونه ای از گوسفند کرد که دارای شش پستان باشد به جای اینکه به صورت معمولی دارای دو پستان باشد، اما به جز گله ای که پرورش داد نتوانست چیز بیشتری پرورش دهد. در پایان اگر وی با گوسفندانش آمیزش ایجاد می کرد قطعا بهره وری بیشتری برای خودش داشت.


الیهو تامسون: ماشینی با سوخت بخار


 

 

نبوغ تامسون باعث به وجود آوردن سیم جوشکاری، ژنراتور و استفاده بی ضررتر از اشعه ایکس برای جهانیان شد. اما تلاشش برای ساخت ماشینی که بوی مشمئزآور اگزوز را نداشته باشد کاملا ناامیدانه بود و با شکست مسلم رو به رو شد.

به عنوان یکی از بنیان گذاران شرکت جنرال الکترونیک، او طرحی را بسط داد که ماشین های نقلیه در واقع از سوخت بخار استفاده کنند، البته اگر این نکته برای مشتریان مهم نبود که یک هفته طول می کشد که آنان را برای یک تکه نان به نانوایی برساند. این در حالی بود که جهانیان در حال دست دادن موتوری بسیار کارآمد بودند ولی شرکت های نفت، خانواده سلطنتی عربستان این نابودی این اختراع را به شکل هر چه مجلل تری جشن گرفتند.


توماس ادیسون: ماشین ارواح


زمانی که مردم جهان فکر می کردند با پرداختن مبلغی پول به کولی ها می شود با عالم مردگان ارتباط برقرار کرد، ادیسون ادعا کرد همین کار را می تواند با استفاده از علم انجام داد.
این مخترع در مصاحبه هایش که در مجلات انجام می داد ادعا می کرد که در کارگاه مشهورش در بین هزاران اختراعش این اختراع را نیز ثبت کرده است، اما ماشینی که گواه بر این مدعا که احضار روح از عالم مردگان باشد هیچ وقت پیدا نشد.

aypan بازدید : 3 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

اعلام ميانگين ضريب هوشي 84 براي ايراني‌ها، سبب تعجب بسياري از نخبگان ايران گرديد. عده‌اي با انکار اين آمار درصدد اعتراض به آن برآمده‌اند، اما براي اينجانب، اين آمار هيچ‌گونه جاي تعجبي نداشت، زيرا اين موضوع را در سال 1379 در سخنراني در سازمان مديريت و برنامه‌ريزي تحت عنوان نظريه ترقيق هوشي (Intellectual Dilution) پيش بيني کرده بودم. در اين مقاله به اختصار علل افت ميانگين ضريب هوشي در کشور را بررسي خواهم کرد و سپس به راهکارهاي مقابله با اين رخداد تلخ خواهم پرداخت.
 
 
ضريب هوشي چيست و اهميت آن در چيست؟
 
ضريب هوشي IQيك نسبت است كه از تقسيم سن عقلي بر سن تقويمي ضربدر صد به دست مي‌آيد. اگر سن عقلي با سن تقويمي يكسان باشد، ضريب هوشي صد مي‌شود ولي در بعضي مواقع در بعضي افراد سن عقلي بيشتر مي‌شود كه اين فرد هوشي بيشتر از ساير افراد دارد.
 
براي به دست آوردن سن عقلي راه‌هاي زيادي وجود دارد و معمولا كارشناسان از تست‌هاي خاصي استفاده مي‌كنند که جنبه‌هاي مختلفي مانند تشخيص الگوها، قدرت حافظه کوتاه‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درک روابط يا جبر، اطلاعات عمومي، محاسبات رياضيات، درک فضايي، منطق و املا را ارزيابي مي‌کند.
 
اخيرا در مورد صحت نتايج آزمون‌هاي هوش متداول شبهات زيادي وارد شده است. انجمن روان‌شناسي آمريکا در سال 1995 هوش را به عنوان «توانايي فهم مسايل پيچيده، انطباق موثر با تغييرات محيطي، يادگيري به دنبال تجربيات، استفاده از اشکال مختلف استدلال و فايق آمدن بر مشکلات از طريق تفکر» تعريف کرده است.
 
اين انجمن بر اين موضوع تاکيد دارد که آزمون‌هاي متداول هوش به هيچ وجه توانايي سنجش چنين سازه انتزاعي پيچيده‌اي را ندارد. مطالعات متعدد، ارتباط مثبت و قوي بين ضريب هوشي با موفقيت تحصيلي، ميزان درآمد، سطح سلامت، طول عمر و سطح اجتماعي و ارتباط منفي و قوي با بي‌کاري و ارتکاب جرايم را نشان داده است. به اين ترتيب موضوع ضريب هوشي پايين يا افت ضريب هوشي و در مقابل آن سازوکارهاي ارتقاي ضريب هوشي به يک مقوله راهبردي اجتماعي و اقتصادي در بسياري از کشورها تبديل شده است. به اين ترتيب دستيابي به ميانگين ضريب هوشي بالاتر يکي از ابزار توسعه و به طور هم‌زمان يکي از دستاوردهاي مهم توسعه محسوب مي‌گردد.
 
aypan بازدید : 0 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)
ساعت ۲ نصف شب(یک اتاق) 
cancan.gif
 
 
 
 ساعت ۳ نصف شب(کل خوابگاه منهای سرپرست )             
    za2.gif
 
 
 
 ساعت ۴ صبح هنگام خواب      
 pillowfight.gif
 
 
 
وضعیت تحصیل در خوابگاه
bliss.gifreading.gifbliss.gif
 
 
 
 
اولین روزهای خوابگاه
grouphugg.gif
 
 
 
گفت و گوی صمیمانه برسرآماده کردن صبحانه بعد از گذشت چند روز
 3ztzsjm.gif
 
 
 
پایان گفت و گو
 stretcher.gif
 
 
 
امکانات غذایی در خوابگاه
 desertsmile.gif
 
 
 
طریقه ظرف شستن در خوابگاه
   angry.gif
 
 
 
اواخر ترم وضعیت ۷۰درصد دانشجویان
4hba7gi.gif
 
 
 
و این هم آخر عاقبتش!!
2LJ6NNA.GIF

 


aypan بازدید : 4 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

شور عشق؛ استارت یا سوخت

شور عشق، یعنی همان احساساتی که اوایل آشنایی با یک نفر، ما را مشغول می‌کند و خواب و خوراکمان را می‌گیرد، مبنای درستی برای زندگی مشترک نیست؛ یعنی این قبیل عواطف مثل استارت ماشین عمل می‌کنند. خداوند آنها را در وجود انسان قرار داده که آدم را به حرکت درآورد. ولی ما نمی‌توانیم فقط با استارت‌زدن و باک ِ بدون بنزین حرکت کنیم.

شواهد زیادی هم برای اثبات این نکته وجود دارد- مثلاً پژوهشگری به نام آرون تعداد زیادی از افرادی را که دچار عشق حاد و آتشین بودند زیر دستگاهی که از کارکرد مغز عکس می‌گیرد گذاشت و از آنها خواست به معشوق خود فکر کنند و عکس آنها را نشانشان داد.
aypan بازدید : 3 دوشنبه 01 آبان 1391 نظرات (0)

از نظر روانشناسی، اهمالکاری یا تنبلی یعنی به آیندهمحول کردن کاری که تصمیم به اجرای آن گرفته ایم. به طور کلی، به تعویق انداختن کار،رفتاری ناپسند و ناراحت کننده است که پیامدهای ناخوشایندی در بر دارد و هرگز نمیتواناز تاخیر در انجام کارها، به تصور و گمان بهتر ارائه کردن آنها دفاع کرد.

 

عقب انداختن کارها بلایی است که هزینه های زیادی هم دارد. موکول کردن کارها به آینده نه تنها موجب از بین رفتن بازدهی می شود، بلکه پشیمانی و تأسف و کاهش اعتماد به نفس را نیز به دنبال دارد. به تمام این دلایل، روان شناسان علاقه مندند که بدانند چه در ذهن می گذرد که باعث می شود انجام آنچه برای آن برنامه ریزی کرده ایم سخت شود. آیا ما طوری برنامه-ریزی شده ایم که کارها را به تعویق بیاندازیم؟ یک تیم بین المللی روان شناسی به رهبری سین مک کرا (Sean McCrea) از دانشگاه کنستانز (Konstanz) در آلمان علاقه مند بودند تا بدانند آیا رابطه ای بین طرز تفکر ما در مورد کار و تمایل به عقب انداختن آن وجود دارد یا نه. به عبارت دیگر، آیا احتمال دارد که ما برخی از کارها را به لحاظ روان شناختی بافاصله بدانیم و در نتیجه به جای آنکه الان به سراغ آنها برویم بخواهیم آنها را در انتها انجام دهیم؟

aypan بازدید : 3 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

یا میدانستید که غیر از تهران در شهر رم پایتخت ایتالیا میدانی به نام میدان فردوسی وجود دارد که در آن مجسمه ای نیز از فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی نصب گردیده؟ سالها پیش در شهر رم پایتخت ایتالیا، میدانی به نام شاعر پرآوزه ایران حکیم ابوالقاسم فردوسی نام گذاری شده است.
میدان فردوسی در یکی از مناطق سرسبز شهر رم واقع شده است که هم گردشگاه اهالی این شهر و هم محل تردد گردشگران خارجی است.
در این میدان مانند میدان فردوسی ایران تندیسی از ابوالقاسم فردوسی نصب شده است که قدمتی بیش از 50 سال دارد
این مجسمه که185 سانتیمتر ارتفاع دارد وا ز مرمر سفید ساخته شده است ،کار استاد صدیقی است که در20 ماه مه1958 به رم برده شد و طی مراسمی در یکی از میدانهای رم نصب شد .


علی اصغر حکمت شیرازی ، ادیب و مترجم ،در خاطرات اوایل دهه 30 خود که در رم به تحریر درآورده است، می نویسد:
«بعد از ساعتی به منزل مراجعت کردیم. در سر راه در یکی از میدانهای کوچک ویلابورگز، محلّ زیبایی که به نام "فردوسی" موسوم است به "پیاتزا فردوسی."
این مجسمه در پارک ویلا بورگزه (Villa borghese) پارک طبیعی بزرگی در شهر رم است که شامل ساختمانها، موزه ها و از جمله موزه گالریا بورگزه - galleria borghese می باشد.این پارک با مساحتی حدود 80 هکتار، بعد از پارک ویلا دوریا پامفیلی (Villa doria pamphili) بزرگترین پارک شهر رم است. دراوایل قرن نوزدهم این پارک بازسازی شد و سال 1903 هم به پارک عمومی تبدیل شد.

aypan بازدید : 5 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

مدت خواب بستگی به سن و شرایط کاری فرد عموما بین شش تا هشت ساعت تغییر می کند . بی خوابی علت های گوناگونی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نگرانی واضطراب
2- نوشیدن چای وقهوه زیاد
3- کشیدن سیگار
4- ناراحتی های اعصاب و...

- درمان بی خوابی
برای درمان بی خوابی دستورهای گوناگونی وجود داردکه ما دراینجا به برخی ازآنها اشاره می کنیم تا شاید آن دسته ازخوانندگان ، که تا به امروز خواب راحتی نداشته اند . بتوانند پس ازانجام دادن این دستورها ساعاتی را بدون اضطراب استراحت کنند .

- دستوراول :
برای رفع بی خوابی با غذا گشنیز بپزید ومیل کنید .گشنیز در درمان بی خوابی بسیارموثر است.

- دستوردوم:
کدوتنبل سرشار ازویتامین A است وشیره تخم کدو همراه با شیر مسکن است و برای رفع بی خوابی بسیار موثر است.

- دستور سوم :
کاهو سرشار از ویتامین A، B،C می باشد ومواد معدنی مانند آهن ، کلسیم ،فسفر ، منیزیم ،منگنز، ید، روی ومس را داراست. زود هضم است وروده ها راتقویت می کند ودر رفع بی خوابی موثر است.

- دستورچهارم :
دم کرده گل بیدمشک را روزی دو،سه فنجان میل کنید . اعصاب را  آرام وخواب را زیاد می کند.

- دستورپنجم :
دم کرده خرفه به مقدار 25 گرم در یک لیترآب برای رفع بی خوابی و راحتی اعصاب موثراست


aypan بازدید : 5 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

در فصل سرد، سرماخوردگی و سرفه شیوع پیدا می کند. اگر می خواهید با روش های طبیعی خود را از سرماخوردگی مصون نگه دارید، به این چند نکته به نقل از «Prevent» توجه کنید.


* برای به دست آوردن انرژی فوری و ایجاد گرما در بدن؛ گردو، زردآلو، کشمش و میوه های خشک میل کنید. این نوع میوه ها رطوبت پوست را حفظ می کند و در نتیجه مشکل خشکی پوست برطرف می شود.

* بتاکاروتن موجود در هویج، سردرد را برطرف می کند.

 * برای تقویت سیستم ایمنی بدن، روزی ۲ تا ۳حبه سیر قبل از غذا بخورید.

* چای سبز، علاوه بر ایجاد نشاط، گلودرد را برطرف می کند.

* ویتامین c یکی از بهترین تقویت کننده های سیستم ایمنی بدن است. بنابراین مواد غذایی طبیعی غنی از ویتامین c را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

* برای ایجاد احساس آرامش و رهایی از اضطراب، کمی روغن استوقودوس را روی گردن و مچ دست بمالید.

 * آب گوجه فرنگی نه تنها سرشار از ویتامین c است بلکه حاوی آنتی اکسیدان نیز می باشد.

 * مواد غذایی غنی از فیبر مانند آناناس را به رژیم غذایی اضافه کنید تا علاوه بر بهبود عملکرد گوارش، التهاب روده نیز کاهش پیدا کند.

* عطسه های مکرر باعث خون ریزی بینی می شود. کمی سبزی حاوی ویتامین k به رژیم روزانه خود اضافه کنید تا خون در محل زخم زودتر لخته شود.

* اگر از سرفه های شدید رنج می برید، هر یک ساعت یک قاشق مرباخوری دم کرده آویشن مصرف کنید.

aypan بازدید : 3 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

 تغذیه دانش آموزان - در دوران مدرسه رشد کودکان به صورت یکنواختی ادامه دارد و در سال‌های آخر دبستان و با شروع جهش رشد به ویژه در دختران این موضوع اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. از آنجایی که میزان انرژی مورد نیاز کودکان مدرسه‌ای به دلیل تفاوت در اندازه بدن، میزان تحرک و سرعت رشد آنها متفاوت خواهد بود بنابراین هرچه میزان فعالیت بدنی دانش‌آموز بیشتر باشد طبعا به انرژی بیشتری نیاز دارد که این انرژی توسط کربوهیدرات‌ها که عمدتا در نان و غلات وجود دارند تامین خواهد شد البته چربی‌ها نیز منابع تامین‌کننده انرژی هستند.

در صورتی که انرژی مورد نیاز فرد از این منابع تامین نشود پروتئین مصرفی که باید صرف رشد و ترمیم بافت‌های بدن شود صرف تولید انرژی می‌شود. بهتر است برای تامین انرژی مورد نیاز کودکان سنین مدرسه گروه نان و غلاتی مثل برنج، ماکارونی... را در برنامه غذایی آنان بگنجانیم چون تغذیه صحیح در قدرت یادگیری کودکان موثر است، از این رو توجه به ایمن بودن خوراک (مخصوصا غذاهایی که در خارج از منزل تهیه می‌شود) بسیار حایز اهمیت است...

نکات مهم ایمنی تغذیه دانش‌آموزان

1) حتما وعده صبحانه را مصرف کنند زیرا عدم مصرف صبحانه اثرات منفی بر یادگیری آنان خواهد داشت به خصوص آنکه کارایی آنان در انجام تکالیف ریاضی کاهش پیدا می‌کند.

2) حتی‌المقدور شب‌ها شام را زودتر میل کنند و در ساعت معینی به رخت‌خواب بروند تا صبح‌ها زودتر از خواب بلند شوند و وقت کافی برای مصرف صبحانه را داشته باشند.

3) در وعده صبحانه استفاده از غذاهایی از قبیل نان و پنیر و گردو ، نان و کره و مربا، نان و تخم‌مرغ همراه با یک لیوان شیر و... توصیه می‌شود.

4) حتما استفاده از میان‌وعده فراموش نشود البته میان‌وعده‌هایی مثل میوه‌های تازه و خشکباری مانند کشمش ، خرما ، انجیر ، پسته، بادام ، گردو، توت‌خشک، نان و پنیر و گردو، نان و تخم‌مرغ و شیر و کیک، شیر و کلوچه، ساندویچ مرغ و عدسی و... توصیه می‌شود.

5) سعی کنند مصرف شکلات، شیرینی، نوشابه‌های گازدار، ساندویچ سوسیس و کالباس، پفک، چیپس، لواشک، آلوچه، یخمک، پاستیل و... را محدود کنند زیرا استفاده بی‌رویه از این مواد علاوه بر اینکه باعث مستعد شدن کودک به ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، دیابت ، چاقی و... می‌شود به دلیل آنکه سیری کاذب و کم‌اشتهایی به دنبال دارد جایگزین یک وعده اصلی غذا شده و در نتیجه دانش‌آموز دچار کمبودهای تغذیه‌ای و افت‌ یادگیری خواهد شد.

6) سعی کنند از هله‌هوله‌هایی مثل کیک و بیسکوییت و شکلات کمتر استفاده کنند زیرا باقی ماندن این مواد روی دندان‌ها باعث پوسیدگی آنها می‌شود لذا پس از مصرف چنین موادی حتما دندان‌ها را خوب بشویند و یا لااقل کمی آب بنوشند.

7) از خرید مواد غذایی که توسط دوره‌گردها به فروش می‌رسد جدا خودداری نمایند زیرا موادی که اغلب به وسیله این افراد عرضه و توزیع می‌شوند بسیار آلوده است و اصول بهداشتی در تهیه آن رعایت نشده و گرد و غبار و دود محیط هم اغلب با این مواد غذایی آمیخته می‌شود که برای سلامت مضر است.

8) هیچ‌گاه از افراد غریبه مواد غذایی قبول نکنند زیرا ممکن است آلوده و خطرناک باشند.

9) سعی کنند موادغذایی را به اندازه نیاز خود مصرف نمایند و از افراط و تفریط دوری کنند.

10) قبل از خوردن مواد غذایی حتما دست‌های خود را با آب و صابون بشویند.

11) در هنگام خرید موادغذایی به تاریخ تولید و تاریخ انقضای آن توجه کنند.

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 60
  • بازدید ماه : 49
  • بازدید سال : 478
  • بازدید کلی : 3,515