loading...
test
aypan بازدید : 3 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

هم اکنون در فصل پاییز قرار داریم. در این فصل هوا رو به سردی می رود و برگ های درختان زرد شده و می ریزند. اغلب اوقات هم هوا ابری است.

بعضی ها پاییز را دوست ندارند، چون در این فصل دچار غمگینی و افسردگی می شوند و دلشان می گیرد.

در این مقاله راه های مقابله با دلگیری و افسردگی در پاییز را برای شما بیان می کنیم. به کار گیری این روش ها باعث می شود همیشه یاد بهار در قلب شما زنده باشد.

1 - اگر هوا بارانی است و احساس تنهایی می کنید، لحظات شادی را به یاد آورید که با افراد مورد علاقه تان و افرادی که شما را دوست دارند، گذرانده اید.

2 - آلبوم قدیمی خانوادگی تان را به دقت نگاه کنید. به عکس های خودتان، خانواده تان، خویشاوندانتان و دوستانتان توجه کنید. خانه قدیمی را که همراه با خانواده تان در آن زندگی می کردید و ایام پُر از خاطره و شاد دوران کودکی خود را به یاد آورید. آنگاه خواهید دید که علی رغم بی حوصلگی و بی حالی، لبخند خواهید زد.

3 - به رنگ نارنجی نگاه کنید. متخصصین استفاده از روش «رنگ درمانی» را برای مبارزه با افسردگی توصیه می کنند. رنگ های روشن و گرم باعث تقویت روحیه و احساس شادی می شوند؛ مثلا مشاهده سیب های قرمز در یک سبد، پوشیدن لباس نارنجی، استفاده از بالش و پرده نارنجی در خانه به شما کمک می کند که بر افسردگی پیروز شوید.

در یک پارک قدم بزنید و برگ های قرمز، زرد و نارنجی ریخته شده از درختان را که خیلی زیبا هستند، نگاه کنید.

4 - اگر سرکار می روید، یک روز را مرخصی بگیرید و اگر در خانه هستید، یک روز را به خودتان استراحت دهید. روی تخت یا مبل راحتی دراز بکشید و کتاب داستان مورد علاقه تان را بخوانید و یا برنامه های شاد و سرگرم کننده را در تلویزیون تماشا کنید و چای معطری بنوشید، مثل چای دارچینی یا چای هل دار. فقط استراحت کنید.

5 - اگر مسائل و مشکلات غیرقابل حل زیادی دارید، هر کدام از مشکلات خود را به طور جداگانه بر روی یک کاغذ سفید بنویسید. سپس یکی از مشکلات خود را که نوشته اید بخوانید و درباره روش حل آن فکر کنید. بعد از آن کاغذ نوشته شده را در سطل زباله بیندازید.

این کار را برای تمامی مشکلات نوشته شده خود ادامه دهید تا تمامی کاغذها در سطل زباله قرار گیرند.

6 - بنشینید و چشمان خود را ببندید و برای مدتی تمرکز کنید، به این صورت که در ذهنتان یک آسمان آبی بزرگ را تصور کنید و تمامی مشکلات، سختی ها و دل تنگی های خود را به شکل ابرهای سفیدی در جایی نزدیک به افق ( یعنی در جایی دور ) متصور شوید. آنگاه احساس خواهید کرد که تمامی این مشکلات، احوالات و افکار منفی از شما خیلی دور هستند.

7 - کمی نرمش و ورزش کنید. این کار فقط برای خوش آمدن شما نیست، بلکه روشی موثر برای کسب احساس شادی از زندگی است.

8 - همیشه یک بسته کاکائو در خانه داشته باشید. کاکائو همیشه باعث ارتقاء روان و تقویت روحیه می شود و تولید هورمون های شادی آور را در بدن افزایش می دهد.

9 - روش « عطر درمانی » ، روشی مفید برای مبارزه با افسردگی و دلتنگی است. عطر گل رز، گل بابونه، گل شمعدانی و روغن های معطر گیاهی برای این کار مناسب هستند. عطر پوست مرکبات مثل پرتقال و لیمو نیز باعث احساس نشاط و سرحالی می شوند.

10 - یک دوش آب گرم بگیرید. به یک نوار کاستی که دارای صدای امواج ساحل دریاست، گوش دهید. یک شمع معطر با بوی ملایم در خانه تان روشن کنید و از آن لذت ببرید.

11 - فضای محل زندگی تان را با گل های خوش رنگ و خوش بو تزیین کنید. استفاده از گیاهان گل دار در داخل آپارتمان ها و باغچه های خانه ها باعث می شود همیشه احساس شادی کنید.

 

aypan بازدید : 9 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

کیهان به نقل از روزنامه لبنانی الد یار نوشت، شیخه موزه تأکید کرده که قصر شیخ حمد باید تنها یک همسر را به خود ببیند و آن هم خود اوست.شیخه موزه تصمیم گرفته بودجه ای بالغ بر هفت میلیارد دلار از امیر قطر دریافت کند که آن را برای انجام کارهای پرورشی و تربیتی در اختیارش گذاشته بود و سپس کاخ امیر را ترک کند تا بدین ترتیب شیخ حمد زندگی مشترک جدید خود را با همسر جدیدی که برای خود انتخاب کرده و گفته می شود فقط ۱۷ سال دارد آغاز کند. 

«موزه بنت ناصر المسند» دومین همسر از سه همسر امیر قطر «شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی» است. او خود را یکی از مدافعان سرسخت حقوق زنان معرفی می کند و فارغ التحصیل رشته جامعه شناسی است. 

برخی معتقدند که شیخه موزه ایرانی الاصل و اهل شیراز است و اسم واقعی اش زهره صادقی است. شیخه موزه در سال ۱۹۹۹ در لندن با امیر قطر ازدواج کرد و دارای یک پسر و یک دختر است.

اولین آشنایی او با حاکم قطر به میهمانی افطاری بازمی گردد که پدر امیر کنونی قطر در قصر خود تدارک دیده بود. موزه بنت ناصر المسند اولین زن از خاندان سلطنتی است که مناصب حکومتی دارد، او تابوهایی که در بین عرب ها در مورد زنان وجود داشت را شکست به طوری که نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه جامعه قطر شد.

تنها چند سال پس از ورود اتفاقی این زن متفاوت به خانواده سلطنتی! شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی، همسر موزه بنت مسند در یک کودتای آرام و بدون خونریزی پدر را از قدرت کنار زده و بر تخت سلطنت می نشیند.

aypan بازدید : 8 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
 مسابقه عجیبی در امریکای شمالی برگزار شد که طی آن مردان با بردوش گرفتن همسران خود اقدام به دویدن از خط  شروع تا خط پایان مسیر پر فراز و نشیب مسابقه میکنند. به برنده مسابقه علاوه بر جایزه نقدی به میزان 5 برابر وزن همسرش نوشیدنی تعلق میگیرد.به گزارش پارس ناز در این مسابقه موانعی مثل تله های شنی، مسیرهای ماسه ای و چاله های آب و گل در طول مسیر وجود دارد . حدود 50 زوج در این مسابقه شرکت کردند.
www.parsnaz.ir - مسابقه عجیب حمل همسر در آمریکای شمالی + عکس
aypan بازدید : 7 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

خنده زوركی : نیشخند كنترل شده است که تا چشم ها گسترش نمی یابد.

دهان كجی : گوشه لب ها را مانند پوزخند به عقب برده و دندان ها را نمایان می گرداند.

تبسم با دهان گشوده : دندان های بالا نمایان شده و به شخصی كه با شما گفتگو می كند می فهماند كه مایل هستید بیشتر با او آشنا شوید.

تبسم با لبان بسته : این لبخند تنها برای ادای احترام و ادب و نزاكت است.

در هم كشیدن لب ها : هرگاه فردی لب هایش را در هم كشید به مفهوم آن است كه طرف مقابل اش را جذاب و دلربا یافته.

لب های سفت و جمع شده : دال برتنش و عدم پذیرش است.

جویدن لبها : وقتی فردی لب پایین خود را جویده و سرش را تكان می دهد نشانگر خشم فرد است.

تماس با لب 1 :هرگاه انگشت اشاره به طور عمودی برای لحظه ای به طرف بالا آید می گوید: ساكت باش.

تماس با لب 2 : ولی هرگاه انگشت اشاره به لب پایین تماس پیدا كند و دهان اندكی باز شود مفهومش چنین است می خواهم با شما صحبت كنم.
aypan بازدید : 8 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

به گفته روان شناسان تحلیل دستخط هر فرد می تواند بیش از 100 خصوصیت از شخصیت او را برای ما معرفی كند از جمله دست خط و نوع واكنش فرد در قبال مساپل مختلف زندگی البته باید بدانید این تحقیقات نسبی است و با درصد افراد سنجیده شده است.ابتدا یك ورق خطدار برداشته و جمله زیر را بنویسید

زندگی حس غریبی است كه یك مرغ مهاجر دارد

ولی دستخطی كه مستقیم و عمودی نوشته می شود نشان دهنده این است كه فرد در موقعیتهای مختلف منطقی و عقلانی عمل می كنداما چرا؟ چون شما تحت فرمان قلب خود هستید.بخاطر همین بیشتر پزشكان عمودی می نویسند و هنرمندان كه عاطفی تر هستند دستخطتشان متمایل به راست و چپ است.(در اكثر افراد در نظر گرفته شده)

دست خط و شیوه تفكر

به نوشته خود در جمله بالا توجه كنید . چگونه حروف س و ش نوشته اید ایا به صورت قوسدار یا به صورت دندانه دار ؟ اگر به صورت دندانه دار بنویسید یعنی شما نسبت به مساپل درك سریعی دارید ولی چنانچه قوسدار یعنی دقیق هستید ولی سرعت درك تان كمتر از گروه قبل است.

دست خط و قدرت تجزیه تحلیل فرد

باز چنانچه س و ش قوسدار بود تجزیه و تحلیل خوبی از مساپل ندارید و اگر دندانه دار برعكس

دست خط و رک گویی شخص


حالا به نوشته خود توجه كنید اگر از بالای خط تراز شروع كرده باشید در ابتدای سطر در رفتار و گفتار خود حاشیه می روید و چنانچه از روی خط تراز شروع كرده باشید سریع سر اصل مطلب می روید.در رك گوییی یكی از چیزهایی كه روانشناسان به ان توجه می كنند در نوشتن حرف ت و پ است كه اگر كشیده نوشته شود فرد رك گو است و صریح اما اگر مقطع و كوتاه نوشته شود فرد بی حوصله و سریع ان را نوشته و در مساپل با حاشیه وارد می شود
 
aypan بازدید : 5 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
دانشمندان شهر دارمسالا، ایالت هیماچال پرداش هندوستان یک گیاه سبز از ارتفاعات هیمالیا کشف کرده اند که آنزیمی تولید می کند که می‌توان از آن به عنوان عامل ضد پیری استفاده کرد.دانشمندان موسسه فناوری منابع زیستی و همیالیا این گیاه را با نام Potentilla Atrosanguinea از ارتفاعات هیمالیا نزدیک گردنه هیماچال پرداش کشف کرده اند که سوپر اکسید دیسموتاس، آنزیم مورد نیاز برای پاک کردن  Super Oxide Radical را در سلولهای گیاهی و حیوانی تولید می کند و مانند یک عامل ضد پیری عمل می کند.

دکتر پارامویر سنگ آهوجا مدیر این موسسه اظهار داشت: این آنزیم می تواند در محصولات پزشکی و دارویی، آرایشی، غذایی و گیاهی به کار برود.وی یادآور شد که دانشمندان این موسسه به ریاست دکتر سانجی کوما روی یک دهه و نیم روی این پروژه کار کردند و در نهایت موفق شدند که ژن این آنزیم را ایزوله کرده و از طریق یک فرآیند آن را تخمیر کنند.
 

پارس ناز:دانشمندان این گونه از گیاه را در هیمالیا و در ارتفاع 4500 متری کشف کرده اند و تحقیقات را روی آن آغاز کردند چرا که به رغم سرمای شدید این منطقه و حتی دمای بالا و نور شدید این گیاه همچنان رشد می کند.دکتر سانجی کومار محقق ارشد بخش بیوتکنولوژی این موسسه اظهار داشت: این آنزیم در تمام گیاهان، حیوانات و انسانها وجود دارد اما این گیاه ارتباط قوی میان این آنزیم و مسمومیت با اکسیژن ناشی از استرس اکسیدیته در ارگانیزم زنده ایجاد می کند.وی اظهار داشت که دانشمندان استفاده از این آنزیم را برای ارتقا عمر میوه ها مورد آزمایش قرار داده اند و نتایج مثبتی گرفته اند.
 
اکنون این آزمایشها روی سیستمهای حیوانی انجام می شود تا نتیجه ضد پیری آن مشاهده شود این آنزیم می تواند به طول عمر سلولهای اندامی نیز کمک کند یا خیر.این گیاه همچنین می تواند برای درمان آسم، روماتوئید آرتروز، درمان بافتهای زخمی یا سوخته و قرنیه به کار رود.براساس اظهارات دکتر سانجی از این گیاه می توان در تولید انواع کرمها، لوسیونها، شامپوها و همچنین در فرآیندهای ذخیره سازی مواد غذایی فرآوری نشده و حفاظت از گیاهان در برابر شرایطی چون خشکی و گرمای شدید بهره گرفت.
 
 
aypan بازدید : 6 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
به دور از هرگونه معجزه تولید مثل بدون لقاح در طبیعت امر غریبی نیست. علاوه بر گونه هائی از جانداران بدون استخوان بچه های بدون پدر در ماهی ها، کوسه ها، پرندگان، خزندگان و مارها دیده می شوند. این پدیده که به عنوان تناسل بکری (ایجاد مولود بوسیله جنس مونث بدون عمل لقاح) شناخته شده حتی در گونه های خاصی از جانوران دیده شده که با عمل لقاح نیز تولید مثل می کنند.به گزارش پارس ناز اکنون تحلیلهای دی ان ای در مورد دو نوع مار پیت وایپرز pit vipers که بایسکشوال (دوجنسه) هستند نشان داده که آنها بدون هیچ عمل جنسی تولید مثل می کنند.
 
 
این تصویر یکی از این مارهای ماده است. این مار زهر دار در کنار نوزاد نر خود قابل مشاهده است. برای اثبات این امر در طبیعت وارن بوث از دانشگاه دولتی کارولینای شمالی در رالی همراه با تیمی از محققین یک پیت وایپر باردار را گرفتند و با تکنیک میکرو ستلایت microsatellite، آزمایش ژنتیکی در مورد ویژگیهای تولید مثل آن انجام دادند. آزمایشات نشان داد که بچه این مار پدر ندارد!
aypan بازدید : 9 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
به تازگی سازمان پژوهش‌ های علمی و صنعتی کشورهای مشترک المنافع در استرالیا اعلام کرده که موفق به کشف گونه‌ ای از ماهیها شده که میتوانند کف دریا راه بروند.به گزارش پارس ناز این ماهی به ماهی صورتی دست دار معروف شده و از گونه ماهی‌ های دست‌ دار به شمار می‌ آید که برای اولین بار در سال 1999 توسط دانشمندان کشف شدند.
 
 
نکته قابل توجه درباره این ماهی استفاده آن از باله‌های خویش برای راه رفتن در کف دریاها و اقیانوس‌ های به جای شنا کردن است.دانشمندان برآورد کرده‌اند که این ماهی از 50 میلیون سال پیش در دریاها و اقیانوس‌ ها زندگی می‌ کرده است، اما هم اکنون فقط در جنوب شرقی استرالیا گونه‌ هایی از آن کشف شده است.
 
aypan بازدید : 11 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)
 
پژوهشگران با استفاده از اسکن مغزی، قدرت ضربات مشت رزمی‌کاران را رمزگشایی کرده و دریافتند، شدت و قدرت ضربات مشت، ارتباطی به قدرت عضلانی نداشته و وارد کردن چنین ضرباتی به ساختار سیستم عصبی مغز مرتبط است.بسیاری بر این عقیده هستند که قدرت یک رزمی کار مانند بروس لی به عضلات قوی ورزشکار وابسته است؛ اما تحقیقات جدید نشان می‌ دهد که در حقیقت توانایی عضلات برای وارد کردن چنین ضربات قوی مشت توسط ناحیه‌ای در مغز کنترل می‌شود.
 
پژوهشگران کالج سلطنتی لندن با انجام اسکن مغزی، تفاوت در ساختار عصبی مغز 12 قهرمان کاراته به کمربند مشکی و 14 سال سابقه حرفه ای را با 12 ورزشکار همسال و غیر حرفه‌ای مورد مقایسه قرار دادند.اسکن مغزی بر روی دو گروه، ساختار میکروسکوپی متفاوت را در برخی مناطق مغز نشان می‌دهد و این تفاوت در قشر سفید مغز در بخشی به نام مخچه و قشر پره موتور که مسؤول کنترل حرکات هستند، روی می دهد.

دکتر «اد رابرتز» سرپرست تیم تحقیقاتی تأکید می‌کند: کاراته کاران با کمربند مشکی قادر به انجام حرکات هماهنگ و پی در پی ضربات مشت هستند؛ درحالی که ورزشکاران مبتدی از این توانایی برخوردار نیستند و به نظر می رسد که این توانایی به اتصالات عصبی در مخچه مرتبط است که باعث ایجاد هماهنگی دقیق حرکات دست و تنه می‌شود.نتیجه این پژوهش در مجله Cerebral Cortex منتشر شده است.
 
 
 
aypan بازدید : 5 یکشنبه 30 مهر 1391 نظرات (0)

گر تاكنون برای خوش تركیب ماندن بدنتان روی تردمیل می دویدید و یا از وزنه استفاده می كردید، یك بار شنا را امتحان كنید. این ورزش با توجه به مصرف بالای كالری راهكار مناسبی برای كاهش وزن و تناسب اندام است. البته انجام این حركات ورزشی نیازمند آموزش است و می بایست طبق اصول آموزش داده شده انجام شود.

در كنار این مزایا فردی كه شنا می كند قابلیت های جسمانی خود از قبیل استقامت قلب و عروق، دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت جسمانی، و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا را افزایش می دهد و باعث می شود انرژی بیشتری برای انجام كارهای روزانه كسب كند.

 


كاهش وزن

فرض كنید كه قادر به انجام كلیه این حركات هستید، در این حالت اگر قصد كاهش وزن داشته باشید حركت پروانه بهترین حركت برای شما خواهد بود. این حركت عضله سازی نیز می كنند و به همین خاطر شما بیشترین حجم كالری را در یك ساعت خواهید سوزاند و این كمك می كند كه وزن بدن كاهش یابد

شنا کنید تا خوش هیکل تر شوید :

اگر تا به حال برای خوش ترکیب ماندن روی تردمیل می دویدید، یکبار هم شنا را امتحان کنید. شنا ورزشی است که باید برای یادگیری آن زمان بگذارید، اما نتایج آنرا خیلی خوب مشاهده خواهید کرد و بعد از این اقدامتان کاملاً راضی خواهید بود.

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 32
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 63
  • بازدید سال : 492
  • بازدید کلی : 3,529